Lightspeed

Geïntegreerd in Acumulus

Lightspeed als totaaloplossing voor webwinkeliers. Lightspeed voorziet in optimale vormgeving en bouw om niet alleen mooie webwinkels op te leveren maar ook om optimaal te presteren bij zoekmachines. Lightspeed is in vele talen beschikbaar, beschikt over voorraadbeheer en vele ander functies.


Eind april 2015 heeft SIEL een gratis integratie met Lightspeed ingebouwd in het boekhoudpakket Acumulus. Hiermee wordt de boekhoudkundige verwerking voor de gebruikers van beide software-oplossingen bijzonder eenvoudig.


Let op! Géén betaalde app maar een gratis directe koppeling vanuit uw boekhouding.


U maakt de keuzes, Acumulus en Lightspeed doen de rest!


Configuratie en installatie

Lightspeed eenvoudig instellen in AcumulusDe configuratie is simpel. Binnen de omgeving van Lightspeed kunt een speciale sleutel aanvragen. Deze sleutel voert u in in het beheerscherm van Acumulus. Binnen het Acumulus beheerscherm hoeft u enkel aan te geven onder welke voorwaarden de facturen uit uw webwinkel geïmporteerd moeten worden. U kunt vervolgens tot in detail aangeven onder welke voorwaarden u wilt importeren en op welke rekeningen en kostenplaatsen bepaalde betaalmethoden overgezet dienen te worden.


Het beheer-scherm is te vinden onder:
  • Acumulus » Beheer »
  • Integratie met andere software »
  • Nieuwe configuratie starten.

Vervolgens hoeft u maar eenmaal onderstaande stappen te doorlopen
  1. Log in op uw Lightspeed backoffice.
  2. Ga naar "My Account".
  3. Kies "Customer service (klantenservice)".
  4. Kies "View my tickets (mijn activiteiten)".
  5. Maak een nieuwe ticket aan met het groene plusteken.
  6. Verzoek Lightspeed om een API-key en API-secret ten behoeve van de integratie met Acumulus.
  7. Na ontvangst vult u de API-key en API-secret in het beheer-scherm van Acumulus in.
  8. U regelt het Acumulus beheer-scherm in volgens uw wensen en activeert de koppeling.
Acumulus zal periodiek, doorgaans elk uur, uw facturen en bijbehorende relaties automatisch overzetten en waar nodig bijwerken.

Factuurnummers

We raden aan om de factuurnummering in uw boekhouding aan Acumulus over te laten. Het is voor (web)winkels of facturatiepakketten die automatisch orders importeren en/of verwerken in Acumulus geen enkel probleem als de ordernummering afwijkt van de factuurnummering in Acumulus. Het nummer uit uw webwinkel of facturatiepakket wordt vermeld in de factuurtoelichting van Acumulus. Dit zodat u bij een (fiscale) controle vlot de orders en facturen kunt terugvinden.

Hebt u meerdere (web)winkels of verkoopkanalen ?

Het is boekhoudkundig niet noodzakelijk, maar het kan wel eens prettig zijn om onderscheid te hebben tussen de diverse verkoopkanalen. Bijvoorbeeld als u twee of meer winkels of websites hebt waarvan de activiteiten verschillen.


Wij raden aan om voor elke winkel in Acumulus een aparte kostenplaats te gebruiken.


Daarnaast adviseren we om, indien mogelijk, gebruik te maken van een unieke voorloopcode in het ordernummer van elke webwinkel. Bijvoorbeeld WA0001 voor de eerste order uit webwinkel A, en WB0001 voor de eerste order uit (web)winkel B.


U kunt in Acumulus bij Beheer -> Geavanceerde instellingen -> Toelichting in overzicht verzonden facturen aanvinken om nog eenvoudiger de orders terug te vinden.

∞ Geen limieten

U kunt uit zoveel bronnen importeren in uw Acumulus administratie als u wilt. Handig als u bijvoorbeeld meerdere webwinkels, winkels of andere factuurbronnen heeft. Vanzelfsprekend zonder enige extra kosten.


Voor gebruikers met een proefaccount zal het aantal automatisch geïmporteerde facturen tijdens de proefperiode gemaximeerd worden tot ongeveer 40 stuks. Hiermee behoudt u de ruimte om naast de koppeling de rest van Acumulus ook te evalueren.