Salonized

Geïntegreerd met Acumulus

Vanuit Salonized uw verkopen en relaties automatisch overzetten in uw boekhouding.


Met het CRM-facturatiepakket van Salonized kiest u voor een mooie, praktische totaaloplossing voor uw salon. Uiteraard zijn alle gangbare functies zoals facturatie en betaalregistratie beschikbaar. Daarnaast voorziet Salonized in voorraadbeheer, een kassamodule, een afspraken-agenda. Èn, sinds eind 2015, een gratis koppeling met uw boekhouding in Acumulus.


Activeer Acumulus in Salonized en de rest gaat vanzelf!


Uiterst eenvoudig inschakelen

Acumulus eenvoudig activeren in Salonized

U hoeft maar eenmaal onderstaande stappen te doorlopen
  1. Log in op uw Salonized-omgeving.
  2. Ga naar "Integraties".
  3. Kies bij Acumulus voor "Inschakelen".
  4. Maak een Acumulus account aan. (Niet nodig als u reeds klant bent.)
  5. Login in Acumulus en ga naar Beheer en daarna Gebruikers.
  6. Voeg een nieuwe gebruiker toe voor Salonized met een sterk wachtwoord. Kies als gebruikerstype: "api-koppeling".
  7. Vul de informatie van de nieuwe gebruiker in bij stap 3 in de omgeving van Salonized.
Salonized synchroniseert automatisch al je nieuwe facturen met Acumulus.

Bestaande facturen exporteren

Met een paar klikjes worden uw bestaande facturen overgezet. Gebruik hiervoor in Salonized de "Data exporteren"-optie in het menu.


Acumulus eenvoudig activeren in Salonized

Factuurnummers

We raden aan om de factuurnummering in uw boekhouding aan Acumulus over te laten. Het is voor (web)winkels of facturatiepakketten die automatisch orders importeren en/of verwerken in Acumulus geen enkel probleem als de ordernummering afwijkt van de factuurnummering in Acumulus. Het nummer uit uw webwinkel of facturatiepakket wordt vermeld in de factuurtoelichting van Acumulus. Dit zodat u bij een (fiscale) controle vlot de orders en facturen kunt terugvinden.

Hebt u meerdere (web)winkels of verkoopkanalen ?

Het is boekhoudkundig niet noodzakelijk, maar het kan wel eens prettig zijn om onderscheid te hebben tussen de diverse verkoopkanalen. Bijvoorbeeld als u twee of meer winkels of websites hebt waarvan de activiteiten verschillen.


Wij raden aan om voor elke winkel in Acumulus een aparte kostenplaats te gebruiken.


Daarnaast adviseren we om, indien mogelijk, gebruik te maken van een unieke voorloopcode in het ordernummer van elke webwinkel. Bijvoorbeeld WA0001 voor de eerste order uit webwinkel A, en WB0001 voor de eerste order uit (web)winkel B.


U kunt in Acumulus bij Beheer -> Geavanceerde instellingen -> Toelichting in overzicht verzonden facturen aanvinken om nog eenvoudiger de orders terug te vinden.

∞ Geen limieten

U kunt uit zoveel bronnen importeren in uw Acumulus administratie als u wilt. Handig als u bijvoorbeeld meerdere webwinkels, winkels of andere factuurbronnen heeft. Vanzelfsprekend zonder enige extra kosten.


Voor gebruikers met een proefaccount zal het aantal automatisch geïmporteerde facturen tijdens de proefperiode gemaximeerd worden tot ongeveer 40 stuks. Hiermee behoudt u de ruimte om naast de koppeling de rest van Acumulus ook te evalueren.