Mijnwebwinkel

Geïntegreerd in Acumulus

Mijnwebwinkel is een prachtige en bijzonder laagdrempelige all-in oplossing voor elke webwinkelier. Van gratis tot een vast laag bedrag per maand voor een professionele oplossing. Mijnwebwinkel is met vele tienduizenden tevreden eindgebruikers een uiterst sterke speler op de webwinkelmarkt.


Mijnwebwinkel en SIEL zijn al vele jaren uitgesproken partners, en eind 2013 heeft SIEL een gratis integratie met Mijnwebwinkel ingebouwd in het boekhoudpakket Acumulus. Hiermee wordt de boekhoudkundige verwerking voor de gebruikers van beide software-oplossingen bijzonder eenvoudig en praktisch.


U maakt de keuzes, Acumulus en Mijnwebwinkel doen de rest!


Configuratie en installatie

  1. Log in bij Mijnwebwinkel en kies voor API in het Instellingen-menu.

    Log in bij Mijnwebwinkel en kies voor API in het Instellingen-menu.

  2. Voeg een nieuw token toe.

    Voeg een nieuw token toe.

  3. Kies voor Acumulus als partner.

    Kies voor Acumulus als partner.

  4. Sla het aangemaakte token op.

    Sla het aangemaakte token op.

  5. Toon het token. Dit token dient u in Acumulus in te voeren.

    Toon het token. Dit token dient u in Acumulus in te voeren.

  6. Log in bij Acumulus.

  7. Kies "Beheer".

  8. Kies "Integratie met andere software".

  9. Kies "Nieuwe Mijnwebwinkel koppeling starten, of werk uw huidige configuratie bij".

    Mijnwebwinkel koppeling starten in Acumulus

  10. Binnen het scherm met instellingen dient u het token van Mijnwebwinkel in te voeren en de pagina op te slaan.

    Verder hoeft u enkel aan te geven onder welke voorwaarden de orders uit uw webwinkel geïmporteerd moeten worden. U kunt tot in detail aangeven onder welke voorwaarden u wilt importeren en op welke rekeningen en kostenplaatsen ow orders overgezet dienen te worden.

  11. Nadat de de instellingen zijn opgeslagen zal Acumulus uw webwinkel-orders importeren. Dit gebeurt gemiddeld genomen elk uur.

    Als er een fout gevonden wordt, bijvoorbeeld omdat het token niet correct is zult u hierover een email ontvangen. De meest eenvoudige manier om uw toegevoegde orders terug te vinden is via het overzicht van de laatste boekingen.

Factuurnummers

We raden aan om de factuurnummering in uw boekhouding aan Acumulus over te laten. Het is voor (web)winkels of facturatiepakketten die automatisch orders importeren en/of verwerken in Acumulus geen enkel probleem als de ordernummering afwijkt van de factuurnummering in Acumulus. Het nummer uit uw webwinkel of facturatiepakket wordt vermeld in de factuurtoelichting van Acumulus. Dit zodat u bij een (fiscale) controle vlot de orders en facturen kunt terugvinden.

Hebt u meerdere (web)winkels of verkoopkanalen ?

Het is boekhoudkundig niet noodzakelijk, maar het kan wel eens prettig zijn om onderscheid te hebben tussen de diverse verkoopkanalen. Bijvoorbeeld als u twee of meer winkels of websites hebt waarvan de activiteiten verschillen.


Wij raden aan om voor elke winkel in Acumulus een aparte kostenplaats te gebruiken.


Daarnaast adviseren we om, indien mogelijk, gebruik te maken van een unieke voorloopcode in het ordernummer van elke webwinkel. Bijvoorbeeld WA0001 voor de eerste order uit webwinkel A, en WB0001 voor de eerste order uit (web)winkel B.


U kunt in Acumulus bij Beheer -> Geavanceerde instellingen -> Toelichting in overzicht verzonden facturen aanvinken om nog eenvoudiger de orders terug te vinden.

∞ Geen limieten

U kunt uit zoveel bronnen importeren in uw Acumulus administratie als u wilt. Handig als u bijvoorbeeld meerdere webwinkels, winkels of andere factuurbronnen heeft. Vanzelfsprekend zonder enige extra kosten.


Voor gebruikers met een proefaccount zal het aantal automatisch geïmporteerde facturen tijdens de proefperiode gemaximeerd worden tot ongeveer 40 stuks. Hiermee behoudt u de ruimte om naast de koppeling de rest van Acumulus ook te evalueren.