Mijnwebwinkel

Geïntegreerd in Acumulus

Mijnwebwinkel is een bijzonder laagdrempelige all-in oplossing voor elke digitale webwinkelier. Van gratis tot een vast laag bedrag per maand voor een professionele oplossing. Mijnwebwinkel is met vele tienduizenden tevreden eindgebruikers een uiterst sterke speler op de webwinkelmarkt.


Begin 2014 heeft SIEL een gratis integratie met Mijnwebwinkel ingebouwd in het boekhoudpakket Acumulus. Hiermee wordt de boekhoudkundige verwerking voor de gebruikers van beide software-oplossingen bijzonder eenvoudig.

U maakt de keuzes, Acumulus en Mijnwebwinkel doen de rest!


Configuratie en installatie

Mijnwebwinkel eenvoudig instellen in AcumulusDe configuratie is simpel. Binnen de omgeving van Mijnwebwinkel kunt een speciale sleutel aanmaken. Deze sleutel of token is opvraagbaar onder sleutelbeheer in de beheeromgeving van uw webwinkel.


Binnen het Acumulus beheerscherm hoeft u enkel aan te geven onder welke voorwaarden de orders uit uw webwinkel geïmporteerd moeten worden.


U kunt vervolgens tot in detail aangeven onder welke voorwaarden u wilt importeren en op welke rekeningen en kostenplaatsen bepaalde betaalmethoden overgezet dienen te worden.


De instellingen zijn te vinden onder:
  • Acumulus » Beheer »
  • Integratie met andere software »
  • Nieuwe configuratie aanmaken of beheren huidige configuraties


U dient enkel de sleutel en niet het gehele adres van de orderfeed in te voeren in in het beheerscherm van Acumulus.


Factuurnummers

We raden aan om de factuurnummering in uw boekhouding aan Acumulus over te laten. Het is voor (web)winkels of facturatiepakketten die automatisch orders importeren en/of verwerken in Acumulus geen enkel probleem als de ordernummering afwijkt van de factuurnummering in Acumulus. Het nummer uit uw webwinkel of facturatiepakket wordt vermeld in de factuurtoelichting van Acumulus. Dit zodat u bij een (fiscale) controle vlot de orders en facturen kunt terugvinden.

Hebt u meerdere (web)winkels of verkoopkanalen ?

Het is boekhoudkundig niet noodzakelijk, maar het kan wel eens prettig zijn om onderscheid te hebben tussen de diverse verkoopkanalen. Bijvoorbeeld als u twee of meer winkels of websites hebt waarvan de activiteiten verschillen.


Wij raden aan om voor elke winkel in Acumulus een aparte kostenplaats te gebruiken.


Daarnaast adviseren we om, indien mogelijk, gebruik te maken van een unieke voorloopcode in het ordernummer van elke webwinkel. Bijvoorbeeld WA0001 voor de eerste order uit webwinkel A, en WB0001 voor de eerste order uit (web)winkel B.


U kunt in Acumulus bij Beheer -> Geavanceerde instellingen -> Toelichting in overzicht verzonden facturen aanvinken om nog eenvoudiger de orders terug te vinden.

∞ Geen limieten

U kunt uit zoveel bronnen importeren in uw Acumulus administratie als u wilt. Handig als u bijvoorbeeld meerdere webwinkels, winkels of andere factuurbronnen heeft. Vanzelfsprekend zonder enige extra kosten.


Voor gebruikers met een proefaccount zal het aantal automatisch geïmporteerde facturen tijdens de proefperiode gemaximeerd worden tot ongeveer 40 stuks. Hiermee behoudt u de ruimte om naast de koppeling de rest van Acumulus ook te evalueren.