HikaShop voor uw boekhouding

Een krachtige plugin om HikaShop te koppelen met uw boekhouding

Niet langer handmatig of dubbel uw facturen in uw boekhouding invoeren. U installeert de gratis plugin, stelt de configuratie naar uw wensen in, en uw verkoopfacturen worden automatisch doorgeboekt.

Handig en tijdbesparend

Gratis koppeling en ondersteuning

Deze module ondersteunt standaard installaties en wordt kostenloos ter beschikking gesteld. De ontwikkelkosten worden door SIEL gefinancierd. Echter, de technische kennis van de software is sterker aanwezig bij het ontwikkelbureau. Hierdoor verloopt de gratis ondersteuning via SIEL, maar wordt deze primair door de ontwikkelaar van de koppeling uitgevoerd.


Indien u over een recente, stabiele installatie beschikt, waarin aangepaste of conflicterende plugins opgenomen zijn, dan zou de koppeling niet naar verwachting kunnen werken. Mocht u in deze situatie, of in een standaardomgeving problemen met de installatie of werking ondervinden dan kunt u een hulpvraag stellen op ons forum of voor verdere support contact opnemen met ons.


De ontwikkelaar en wijzelf zijn voor support op de koppeling, bij voorkeur, bereikbaar op hikashop@acumulus.nl


Spelregels voor ondersteuning

  • Uitgangspunt is dat ondersteuning niet kostenloos is, echter:
    • SIEL neemt de kosten voor het eerste uur van ondersteuning.
    • SIEL neemt de kosten op zich bij fouten in de module.
    • Er wordt vooraf altijd duidelijk aangegeven wanneer betaalde ondersteuning in gaat.
  • Als er sprake is van verzoek tot ondersteuning voor iets dat niet bij een standaard installatie hoort dan komen de ontwikkelkosten hiervan voor rekening van de eindgebruiker. SIEL is in principe bereid hierin te investeren als het een gangbare module betreft. Dit ter beoordeling van Acumulus.
  • De beschikbaarheid van een testomgeving bij de eindgebruiker kan de ontwikkelkosten flink drukken. Doorgaans zal de eindgebruiker moeten helpen bij het testen, zeker als het een betaalde module betreft, of als er bijvoorbeeld een account bij een payment provider voor nodig is.

Factuurnummers

We raden aan om de factuurnummering in uw boekhouding aan Acumulus over te laten. Het is voor (web)winkels of facturatiepakketten die automatisch orders importeren en/of verwerken in Acumulus geen enkel probleem als de ordernummering afwijkt van de factuurnummering in Acumulus. Het nummer uit uw webwinkel of facturatiepakket wordt vermeld in de factuurtoelichting van Acumulus. Dit zodat u bij een (fiscale) controle vlot de orders en facturen kunt terugvinden.

Hebt u meerdere (web)winkels of verkoopkanalen ?

Het is boekhoudkundig niet noodzakelijk, maar het kan wel eens prettig zijn om onderscheid te hebben tussen de diverse verkoopkanalen. Bijvoorbeeld als u twee of meer winkels of websites hebt waarvan de activiteiten verschillen.


Wij raden aan om voor elke winkel in Acumulus een aparte kostenplaats te gebruiken.


Daarnaast adviseren we om, indien mogelijk, gebruik te maken van een unieke voorloopcode in het ordernummer van elke webwinkel. Bijvoorbeeld WA0001 voor de eerste order uit webwinkel A, en WB0001 voor de eerste order uit (web)winkel B.


U kunt in Acumulus bij Beheer -> Geavanceerde instellingen -> Toelichting in overzicht verzonden facturen aanvinken om nog eenvoudiger de orders terug te vinden.

∞ Geen limieten

U kunt uit zoveel bronnen importeren in uw Acumulus administratie als u wilt. Handig als u bijvoorbeeld meerdere webwinkels, winkels of andere factuurbronnen heeft. Vanzelfsprekend zonder enige extra kosten.


Voor gebruikers met een proefaccount zal het aantal automatisch geïmporteerde facturen tijdens de proefperiode gemaximeerd worden tot ongeveer 40 stuks. Hiermee behoudt u de ruimte om naast de koppeling de rest van Acumulus ook te evalueren.

Ontwikkeling van de koppeling

GNU General Public License
  • Deze koppeling voor Acumulus is gratis en voorzien van een vrije GPL licentie.
  • De koppeling is uitvoerig getest tegen een standaard installatie van een recente, stabiele versie van de software.
  • In een installatie met aangepaste of conflicterende plugins zat de koppeling niet naar verwachting kunnen werken.
  • We doen samen met de ontwikkelaars ons best maar kunnen niets beloven.
  • Niet elke webwinkelsoftware sluit perfect aan op de vereisten van een goede boekhouding.
  • De materie is complex en we proberen zorgvuldig te werken.
  • De webshop-software administreert intern niet altijd correct om goed te kunnen exporteren.
  • Fouten en beperkingen in functionaliteit worden zoveel mogelijk bestreden.

U kunt ook zelf ontwikkeling doen. Als u bereid bent om het ontwikkelde onder dezelfde open-source licentie aan SIEL over te dragen, kan dit aan de standaard module toevoegend worden. SIEL zal een acceptatieprocedure voor de code doorlopen zodat ook hiervoor ondersteuning verleend kan worden. Zo mogelijk zal de nieuwe functionaliteit meegenomen worden naar nieuwere versies van de module.

Maatwerk

Maatwerk voor uw koppelingDe koppeling voor HikaShop biedt voldoende flexibiliteit om, normaal gesproken, de juiste factuurgegevens te verzenden naar Acumulus. Door specifieke business-logica, een afwijkende workflow, of een andere plugin waarvan deze koppeling niet op de hoogte is kan dit verstoord raken. Als dit een gangbare situatie betreft, dan kan het aan de koppeling zelf toegevoegd worden, dit ter beoordeling van SIEL. In andere gevallen kan maatwerk nodig zijn. Om de ontwikkeling hiervan te vereenvoudigen heeft de koppeling punten waarop ingehaakt kan worden om de factuur aan te passen.


Als u HikaShop maatwerk nodig heeft kunt u dit zelf ontwikkelen. Neem contact met ons op, zodat wij u kunnen adviseren over de beste manier van aanpak en of er toch niet iets aan de koppeling zelf gedaan kan worden. Indien u niet de technische kennis in huis hebt om dit te doen, kan Buro RaDer, de ontwikkelaar van deze plugin, u eventueel van dienst zijn.